Sunday, January 17, 2010

Asam Rebus Batang Keladi

1 ikat batang keladi= di kerat dan siat kulit luar nya rendam dengan air dan asam keping dalam 4 keping

5 biji cili api

2 biji cili merah

2 labu bawang besar

1 ulas bawang puteh

sedikit kunyit hidup

1 batang serai

sedikit belacan

udang basah- dalam 300 gm..pakai ikan bilis pun boleh

asam keping - ikut suka

garam untuk rasa

sedikit ajinomoto kalau suka

cara memasak ,

tumbuk cili api dan cili besar ,bawang putih,bawang merah ,belacan dan kunyit hidup .
(atau kisar sahaja)

masuk kan sume bahan ke dalam periuk dan tambah kan air
.
didih kan sebentar .dan masuk kan asam keping ,serai yg telah di titik .

masuk kan batang keladi dan udang .
biarkan mendidih dan biar sayur itu masak.

rasakan laa asam garam.

10 comments:

anie said...

Ezza...sayur keladi masak asam memang sedap...!!

aida yus said...

sebab entri akak ni la.. sy pegi pasar beli btg keladi. tak penah2! lepas siang tu tapak tgn gatal2 manje sekejap... tapi mmg sedaaaaap sgt lauk asam tu!! mekasih.

Ms Sheila said...

sedap nyer...bl la nk dpt mkn sayur keladi msk asam ni lg...

Kak Ezza@makcik Blogger said...

anie
kat pasar klang ni banyak batang keladi ni...

aida yus
dah buat ke...jangan tak buat lak yaa..senamg je

hahaha..
pi pasar tani..ada banyak batang keladi ni..

Anonymous said...

good afternoon bros. I'm actually into shoes and I was digging allowing for regarding that meticulous make. The prices as regards the boots are all over 200 pounds everwhere. But completely I bring about this area selling them someone is concerned half price. I absolutely want those [url=http://www.shoesempire.com]prada sneakers[/url]. I will absolutely purchase those. what do you think?

Anonymous said...

Very shorts, simple and easy to understand, bet some more comments from your side would be great

Anonymous said...

good morning everyone. I'm actually into shoes and I was digging for the sake of that exact model. The prices as regards the velcros are around 350 dollars on every page. But definitively I bring about this locate selling them as a remedy for half price. I in reality like these [url=http://www.shoesempire.com]gucci sneakers[/url]. I will absolutely purchase them. what can you tell me about these?

Anonymous said...

hi friends. I'm honestly into shoes and I have been digging allowing for regarding that particular make. The prices seeking the shoes are about 220 dollars on every site. But for all I set this site selling them someone is concerned half price. I exceptionally like those [url=http://www.shoesempire.com]gucci sneakers[/url]. I will absolutely order them. what can you tell me about these?

Anonymous said...

Saya sudah dimaksudkan untuk posting tentang sesuatu seperti ini di halaman web saya dan anda memberi saya ide. Cheers..

hanna.bakri said...

teringin pulak nak cuba resepi Ezzah ni, biasanya resepi yg mudah dan simple mcm ni sedap dan menyelerakan. thank you my friend, Julia Hamzah sigs1980.

Labels